0912 299 0512 asadghazavi@gmail.com

ماهی فایتر

یکی دیگر از ماهی‌های بسیار زیبای آکواریومی‌‌ که طرفداران بسیار دارد ماهی فایتر است که با نام جنگجوی سیامی ‌‌نیز شناخته می‌‌شود.

این ماهی زیبا از آن جهت جنگجو نامیده شده زیرا قلمرو طلب هست. این ماهی تحمل ماهی دیگر را ندارد. هرگز نباید دو ماهی نر در کنار یکدیگر قرار بگیرند زیرا به درگیری و مرگ یکی از آنها می‌‌انجامد. در مورد دو جنس نر و ماده نیز فقط زمان تولید مثل در کنار هم زندگی می‌کنند اما در مراحل بعدی امکان نگهداری آنها در کنار یکدیگر وجود ندارد. البته فایتر به شرطی که آکواریوم شما فضای باز خوبی داشته باشد امکان همزیستی در کنار سایر ماهی‌های صلح جو مانند گوپی، پلاتی و زبرا را می‌‌تواند داشته باشد. البته فایتر در یک تنگ پلنت متوسط یا نسبتا بزرگ جذابیت بیشتری دارد و عمر بیشتری می‌کند.

ماهی فایتر

نکات مهم در نگهداری ماهی فایتر

آب‌ مورد نیاز این ماهی

همواره باید توجه داشته باشید آبی که برای نگهداری فایتر استفاده می‌‌شود نباید دارای کلر باشد. هر چند روز یکبار مقداری آب آکواریوم یا تنگ را تعویض کنید. در عین حال دقت داشته باشید که آب هم دما با آب داخل تنگ یا آکواریوم باشد.

دمای مناسب برای نگهداری ماهی فایتر دمایی بین ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

میزان اکسیژنی که این ماهی در آب استفاده می‌‌کند بسیار اندک است و نیازی به دستگاه پمپ هوا ندارد. باید توجه داشت که تنگ تا لبه پر از آب نباشد زیرا ماهی‌های فایتر حدود ۷ الی ۸ سانتیمتر توانایی پرش دارند.

تغذیه این ماهی زیبا:

 برای تغذیه این ماهی می‌‌توانید از غذاهای خشک رایج برای ماهیان گیاه خوار یا غذاهای مخصوص فایتر استفاده کنید. این اغذیه در فروشگاه‌های ماهی‌های زینتی وجود دارد.

از غذا دادن بیش از حد به این ماهی پرهیز کنید. این امر سبب کثیف شدن آب می‌شود و از زیبایی و شادابی ماهی کم می‌کند.

معمولا یک تا سه بار روزانه به مقدار خیلی کم به ماهی می‌توان غذا داد.

تنوع در این ماهی از نظر رنگ و اندازه

ماهی‌های فایتر بسیار متنوع  هستند و رنگبندی‌های  زیبا و چشم نوازی دارند.

برخی از آنها رنگ یکنواختی دارند و برخی ترکیبی از رنگ‌های مختلف دارند برخی باله و دم بزرگ و باشکوهی دارند.

فایتر نر و ماده را به راحتی می‌‌توان از هم تشخیص داد. فایترهای ماده بدن کوچکتری نسبت به نرها دارند. ارتعاش رنگ‌ها در ماهی ماده کمتر است اما نسبتا زیبا و جذاب هستند.

صدها نوع مختلف ماهی فایتر وجود دارد که هیچ کدام یکسان نیستند.

ماهی‌های فایتر به روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند  به عنوان مثال دم ماهی فایتر تنوع زیادی دارد و نامگذاری شده است.

جهت خرید این ماهی زیبا در انواع و اقسام آن با واتساپ شماره 09122990512 در تماس باشید و آن رو با به صرفه‌ترین شکل ممکن بدست آورید.