0912 299 0512 asadghazavi@gmail.com

 ماهی گوپی شگفتی آفرینش

یکی از بیشمار خلقت‌های آفرینش ماهی گوپی است. زیبایی این موجود دوست داشتنی و رنگ‌آمیزی که در خلقت آن نهاده شده قابل تامل است . ماهی‌های گوپی دارای رنگ‌های متنوع و زیبایی هستند، باله‌های پشتی و مخرجی آنها دارای اشکال گوناگون و زیبا است. نگاه کردن به این ماهی‌های زیبا آنقدر دلنشین است که انسان از بیان زیبایی‌های آن قاصر است. ماهی‌های گوپی بیش از ۱۰۰ گونه متفاوت هستند که از انواع آن می توان به پوست ماری، سنگاپوری، رد بلوند، چمن آبی، دم قرمزی و چندین و چند نوع  دیگر نیز اشاره کرد.

رقص و حرکات موزون گوپی نر برای جذب ماده در یک آکواریومی که در آن شاخه‌ای گیاه طبیعی یا چوب قرار دارد، بسیار مفرح و نشاط آور است. چه خوب است سعی کنیم بخشی هر چند کوچک از زندگی طبیعی، طراوت و نشاطش را به خانه بیاوریم و اینها بهانه‌هایی کوچک و انسانی هستند برای برگشت به همان اصل طبیعت.

 

شناخت جنسیت ماهی گوپی :

گوپی‌های ماده اغلب جثه‌ای بزرگتر و ساده دارند و گوپی های نر دارای طرح و نقش و رنگ زیادی هستند و جثه کوچکتری دارند. اغلب افراد جذب گونه‌ی نر این ماهی میشوند. این الگو برای شناسایی گوپی های نر از ماده در تمامی گونه‌های آن صدق میکند .

 

نحوه بچه گیری از گوپی ها :

گوپی‌ها ماهی‌های زنده‌زا هستند و اگر شما تنها  یک ماهی ماده و یک نر خریداری کنید بعد از مدتی با تولد نوزادان  این جفت، تعداد زیادی ماهی رنگارنگ در آکواریوم خود خواهید داشت. نگهداری از این بچه‌ماهی‌ها بسیار آسان است. فقط باید آنها را از والدین شان جدا کرد. زیرا توسط والدین یا ماهی‌های دیگر خورده می‌شوند. در صورت قرار داشتن انبوهی از گیاهان در آکواریوم؛ نوزادان در لابلای آن پنهان می‌شوند. نشانه‌ی ماهی ماده‌ آماده‌ی زایمان این است که شکم ماهی کمی بزرگتر شده و لکه سیاهی زیر شکمش دیده می‌شود. گاهی ماهی ماده شکم بزرگی دارد اما زایمان نمی‌کند که این موضوع ممکن است به دمای آب، امنیت مادر و یا حالت خود ماهی مربوط باشد. اگر در این رابطه سوالی داشتید می‌توانید ازطریق این لینک از ما بپرسید.

 

نحوه غذا دهی به ماهی گوپی :

این ماهی‌های زیبا و کوچک همه چیز خوارند و می توان به آنها غذای گوشتی داد. تکه‌های هویج پخته به مقدار کم و یا برگ کاهو می‌تواند گاهی برای تنوع استفاده شود. ولی راحت تر آن است که برای تغذیه آنها از انواع غذاهای خشک و آماده استفاده کرد. علاوه بر اینها، باید به ماهی‌ها به اندازه شکم‌شان غذا دهید. این یک شوخی یا مزاح نیست، بلکه عین واقعیت است. زیرا اضافه‌ غذاهای خورده شده به‌سادگی می‌تواند موجب رشد و نمو میکروب‌ها و فیتوپلانکتون‌ها شود و علاوه بر این، رشد قارچ‌ها و انواع آلودگی‌ها را نیز به دنبال دارد که همگی اینها باعث مرگ ماهی می‌شود. بعضی غذاها آب آکواریوم را بیشتر از بقیه کثیف می‌کنند که باید در هنگام دادن این غذاها آب را بیشتر مراقبت کرد.

گوپی‌ها در دماهای 12 تا 32 درجه می‌توانند زنده بمانند. اما دمای مطلوب برای نگهداری آنها 26 تا 27 درجه است. این ماهی‌ها هیچ گونه مزاحمتی برای سایر ماهی‌های آکواریوم ایجاد نمی‌کنند و به عبارتی ماهی‌های صلح جو به حساب می آیند، یعنی اگر ماهی‌های دیگر به آنها اسیب نزنند؛ این ماهی‌ها با آنها کاری ندارند.

 

نحوه تهیه ماهی گوپی :

گوپی‌ها انواع گونه‌ها را دارا می باشند که هر کدام قیمت متفاوتی دارد، برای اطلاع از قیمت این ماهی‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.